afrolex

- 2005: Ξεκινώντας ένα τρίμηνο οδοιπορικό στη Γουϊνέα και στο Μάλι, ενδιαφέρον μας φάνηκε να αφηγούμασταν τις καυτές εικόνες που θα συναντάμε στους φίλους, εικόνες που θα τους συγκινούσαν και θα τους διατηρούσαν κοντινή και ελκυστικότερη την εικόνα μας! - 20/12/2010: Five years after, το sequel, σαν λογοτεχνικό έργο σε συνέχεια!

Όνομα:

Δευτέρα, Φεβρουαρίου 13, 2006

Γιν 2 (Fatim).


Fatim, κάτοικος της απομακρυσμένης zone forestiere (Ν'Zerekore), 16, έμεινε έγκυος στα 14.

Στην Αφρική, όπου ιδίως στα χωριά τηρείται ακόμα το "έθιμο" της εκτομής, τα δικαιώματα των γυναικών είναι μια συζήτηση που έχει ανοίξει, στο Faranah υπήρχαν τα γραφεία μιας σχετικής οργάνωσης.

Ο ρόλος και η θέση των γυναικών στην εδώ κοινωνία των πολλών μουσουλμάνων και των λιγότερων, διαφορετικών δογμάτων, χριστιανών, μπορεί να είναι ένα εύκολο ερώτημα για εμάς, μα η απάντηση έχει πολλές συνιστώσες, όπως, αν το βλέπει κανείς από την ανδρική οπτική ή τη γυναικεία, από μέσα ή απ' έξω, και κατά πόσο υπερασπίζει ή θα υπερασπίσει σθεναρά την όποια θέση. Γιατί στην απάντηση, ενδιαφέρει ο ρυθμός μεταβολής ενός παγιωμένου και -φορές φαίνεται αναλοίωτου- γίγνεσθαι, που όμως οι δυτικότροποι ξέρουμε ότι "και όμως κινείται". Επίσης ενδιαφέρον θα ήταν να διακρίνει κανείς άν η όποια μελλοντική "βελτίωση" της θέσης των γυναικών, θα συνοδεύεται από τον υπαρκτό στις αναπτυγμένες κοινωνίες αφανισμό του ανδρικού φύλου, φίλε μου...

Ένα δύο στοιχεία (points) που -νομίζουμε ότι- είδαμε με τα ματάκια μας: Όσο οι υποχρεώσεις της γυναίκας μοιάζουν τραγικά πολλές και δυσβάσταχτες, άλλο τόσο μας φάνηκε ότι (πιθανότατα όσο το προηγούμενο εκπληρώνεται!) τυχαίνουν ενός είδους μητρικού σεβασμού από τους άντρες. Είδαμε γυναίκες να φωνάζουν στα μούτρα αντρών, ασταμάτητα και με μεγάλο κραδασμό! Επίσης δεν διακρίναμε ίχνη βίας, κάτι που μάλλον αφορά σε όλη τη δομή της αφρικάνικης κοινωνίας. Πολύ ευχάριστο μας φάνηκε αυτό.

Και, βέβαια, μένει να ερευνηθεί το μεγάλο ερώτημα του πώς βιώνουν αυτό που εμείς χαλαρά συζητάμε για λογαριασμό τους, οι ίδιες! Φαίνεται ότι προς το παρόν η αμφισβήτηση παρεπιδημεί μόνο στα φοιτητικά στρώματα (α! τι να πρωτοθυμηθούμε κι εμείς, Prince!). Μία φοιτήτρια, ανύπαντρη ακόμα στα 24 της, μας έλεγε ότι η καριέρα αρχίζει να αποκτά αξία για τις κοπέλλες, ευθέως ανταλλάξιμη με το άγχος του να μείνουν γεροντοκόρες, γιατί ο -αληθινός- άνδρας θα προτιμήσει ένα υπάκουο τρυφερούδι 13-16 χρονών, ενώ Αυτές τις Άλλες, θα τις αποφύγει όπως ο διάολος το λιβάνι, όπως ο σκώρος την καμφορά (πες κι εσύ ένα) γιατί λέει, θα της φωνάζει "έλα 'δώ" και αυτή δεν -είναι σίγουρο ότι- θα πάει!

Quiz: Νομίζετε ότι τώρα έχετε αντιληφθεί τις Αληθινές απόψεις των κλειδοκρατόρων αυτού του blog? Χα! Γιατί νομίζετε ήρθαμε εδώ χάμου, αν όχι να βρούμε τον παράδεισο της αναντίρητης αφοσίωσης, της τυφλής αποδοχής, που θα μας έδινε πίσω το χαμένο μας ανδρισμό, ακρωτηριασθέντα από τα μα και μου της κάθε Πηνελόπης?

10 Comments:

Anonymous Ανώνυμος said...

odyssea,odysseis poia kalypso poia
kirki,h akoma xeirotera poia
skyla kai poia xaryvdh me maganies
sas kratoun makrya? anoixte
dromous na perasoume kai mh se noiazei file taxideuth h ithaki de vouliazei.alla odyssea, pou thn pas
th valitsa?

2:17 π.μ.  
Anonymous Ανώνυμος said...

ti einai auta ta kolokuthia me ton omiro/kavafi gamo to?
ego diladi tora ti tha grapso?
kala,tha grapso ena diko mou,pali me taksideuti giati blepo einai tis modas:pou 'sai oresti poutsara,
exo mia melania,nianiania.
eimai i xesbolax,perimeno ton allax,na 'rthei me ta ax kai bax..
Pou'sai kale mou taksidiari kai se perimeno sto fanari,sto syrtari,sto pithari,sto patari bre manari/me to oraio soma,poma,ptoma,koma,se koma,KKE to komma sou lae..
Exo meinei me ton soto kai sto podi to tsiroto,to karoto/kanei kroto,den einai loto re gamoto..
O protoulis tha diabazei,i zoi pou den allazei,i oikogeneia prostazei kai to louki stazei..Alla emas mas leipei,tou giannaki oi duo ippoi,ton geitonon oi xtypoi (den sou to eipame akoma,tha kanoume party,200-300 atoma,apokriatiko,xoris papoutsia ki epipla,mia xaroula),tis speiras oi kalligrammoi ki eufantastoi ki eyfueis kai politikopioimenoi kai poluplitheis typoi,kai i pipi i fakudomuti.
Mipos to comment einai ligo geia sou,stin ugeia sou,sti xara sou,stin spania lebentia sou,stin palai pote omorfia sou, ti lugeri kormostasia sou,pou 'sai bre taksideuti astraxan,berbalax,sebax (o thalassinos).
Eimai o kurios me ta sou kai gamo tin panagia sou.

2:51 π.μ.  
Anonymous Ανώνυμος said...

einai pou paraponethikes oti den exo bei oute mia fora sto site.
tora na se do..

2:53 π.μ.  
Anonymous Ανώνυμος said...

kai pou'sai,min fantasteis oti to kana moni mou..

2:54 π.μ.  
Anonymous Ανώνυμος said...

blank

2:55 π.μ.  
Anonymous Ανώνυμος said...

τι γυρεύετε εσείς στο Γιν2
λάθος, στο Γιαν έπρεπε
τη βλέπω εγώ τη δουλειά
αχ με κορίτσια
δεν προσέχετε, μ' αυτά και μ' αυτά δεν θα γυρίσει πίσω
διαόλου κάλτσες

2:17 μ.μ.  
Anonymous Ανώνυμος said...

ρε συ θειτσόνι
άντε έβγα στο μπαλκόνι
να πιούμε τσάι με λεμόνι
κάτω από την μαραμένη ανεμώνη
κι άσε τα γιν και γιαν
σώτος λίο ντε ζαλτάν

12:12 μ.μ.  
Anonymous Ανώνυμος said...

Έχεις δίκιο Αφρολέξιε, μόνο που οι περισσότεροι από το ισχυρό φύλο- μηδέ του υποφαινόμενου εξαιρουμένου- αργήσαμε να το πάρουμε χαμπάρι.

2:31 μ.μ.  
Anonymous Ανώνυμος said...

Μονάκλιβε κι εσύ με τη σπείρα?

11:59 μ.μ.  
Anonymous Ανώνυμος said...

με απίλισαν πατέλα να με αφίσουν νιστικό κε υπέγλαψα

2:29 μ.μ.  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home